Anna Brzezińska w swej monografii proponuje spojrzenie na rozwój psychiczny człowieka w związku z jego społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami. Wprowadza w podstawowe pojęcia, konieczne do opisu i wyjaśniania zmienności zachowania człowieka w kolejnych fazach jego życia. Charakteryzuje modele ujmowania zmiany rozwojowej, ich rodowód filozoficzny oraz konsekwencje dla badań i praktyki psychologicznej. Ukazuje różnorodność teorii wyjaśniających uwarunkowania ludzkiego rozwoju i rolę kontekstu biologicznego oraz społecznego. Omawia podstawowe strategie badawcze i analizuje zadania rozwojowe okresu dzieciństwa, dorastania i dorosłości. Szczególną uwagę Autorka zwraca na problem kształtowania się tożsamości człowieka. Książka przeznaczona jest głównie dla psychologów, pedagogów, ale także dla socjologów i przedstawicieli innych nauk społecznych.
na Brzezińska w swej monografii proponuje spojrzenie na rozwój psychiczny człowieka w związku z jego społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami. Wprowadza w podstawowe pojęcia, konieczne do opisu i wyjaśniania zmienności zachowania człowieka w kolejnych fazach jego życia. Charakteryzuje modele ujmowania zmiany rozwojowej, ich rodowód filozoficzny oraz konsekwencje dla badań i praktyki psychologicznej. Ukazuje różnorodność teorii wyjaśniających uwarunkowania ludzkiego rozwoju i rolę kontekstu biologicznego oraz społecznego. Omawia podstawowe strategie badawcze i analizuje zadania rozwojowe okresu dzieciństwa, dorastania i dorosłości. Szczególną uwagę Autorka zwraca na problem kształtowania się tożsamości człowieka. Książka przeznaczona jest głównie dla psychologów, pedagogów, ale także dla socjologów i przedstawicieli innych nauk społecznych.
Sunday, November 17, 2013
Anna_BrzeziA�ska_SpoA�eczna_psychologia_rozwoju__2000_pl
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment